Вплив рівнів тривожності на пізнавальну діяльність студентів
Аннотация
У статті розкрито поняття «тривожність», «тривога», «страх», проаналізовано психологічну літературу з проблеми тривожності, встановлено мету та завдання експериментального дослідження, розкрито методику проведення експерименту. Дослідженням доведено, що рівні тривожності безперечно впливають на пізнавальну діяльність студентів. У результаті проведеного дослідження виявлено взаємозалежності між оцінкою просторових об’єктів (сприйманням) і показниками ситуативної та особистісної тривожності досліджуваних, а також між оцінкою просторових об’єктів (сприймання) і стійкістю уваги досліджуваних.Литература
Горго Ю.П., Чайченко Г.М. Основи психофізіології: навч. посібник. – Херсон: Персей, 2002. - 248 с.
Геринг З., Зимбардо Ф. Психология и жизнь / З. Геринг, Ф. Зимбардо. – СПб.: Питер, 2004. – 955 с.
Імедадзе Н.В. Тривожність як чинник навчання в дошкільному віці / / Психологічні дослідження / [ред. А.С. Прангішвілі]. – Тб., 1996. – С. 49-58.
Кочубей Б. І. Емоційна стійкість школяра / Б. І. Кочубей, Є. В. Новікова. – К.: Освіта, 1998. – 237 с.
Маруненко І. М. Психофізіологія: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / І. М. Маруненко. – К. : Київський ун-т імені Бориса Грінченка, 2010. – 408 с.
Маруненко І. М. Психофізіологія: навч.-метод. посіб. з питань проведення практичних робіт [для студ. небіол. спец. вищ. навч. закл.] / І.М. Маруненко, Є.О. Неведомська, Г.І. Волковська. – К. : Київський ун-т імені Бориса Грінченка, 2014. – 52 с.
Прихожан А.М. Шкала личностной тревожности / Диагностика эмоционально-нравственного развития [ред. и сост. И.Б. Дерманова]. – СПб., 2002. – С.64-71.
Симонов П.В. Лекции о работе головного мозга. Потребностно-информационная теория высшей нервной деятельности / П.В. Симонов. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН», 1998. — 98 с.
Суворова В.В. Психофизиология стресса / В.В. Суворова. – М.: Педагогика, 1975. – 208 с.
Українська психологічна термінологія: словник-довідник [за ред. М.-Л. А. Чепи]. — К.: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. – 302 с.
Щербатых Ю. В. Психология страха: популярная энциклопедия. – М.: Изд-во Эскмо, 2005. – 512 с. - (Серия «Психология общения»).
Solovey P., Mayer J. D. Emotional intelligence // Imagmation, Cognition and Personality. –1990. – Vol. 9. – P. 185-211.
Strelay J. The concepts of arousal and arousability as used in temperaments students // Temperament Individual differences at the interface of biology and behavior / Eds. Y. E. Bates, T .D. Washington, 1994. – P. 117-141.