Формування зв'язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення засобами казки
Abstract
У статті розглянуто проблему формування зв'язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. Здійснено теоретичний аналіз досліджень з розвитку зв'язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку. Визначено, що оволодіння зв'язним мовленням можливо тільки при наявності певного рівня сформованості словникового запасу та граматичної структури мовлення. Визначено труднощі програмування змісту розгорнутих висловлювань та їх мовленнєвого оформлення у дітей з загальним недорозвиненням мовлення. Означено шляхи розвитку зв’язного мовлення через формування оцінно-етичних суджень у старших дошкільників із ЗНМ засобами казкиReferences
Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / М-во освіти і науки України, Акад. пед. наук України ; [наук. ред. та упоряд. О. Л. Кононко]. – К. : Світич, 2008. – 430 с.
Выготский Л. С. Мышление и речь / Л.С.Выготский – 5-е изд., испр. – М.: Изд-во «Лабиринт», 1999. – 352 с.
Диагностика нарушений речи у детей и организация логопедической работы в условиях дошкольного образовательного учреждения: Сб. метод. рек. – СПб. : ДЕТСТВО-ПРЕСС, 2001. – 240 с.
Застосування наочного моделювання в логопедичній роботі з дітьми, що мають ЗНМ / [під ред. Ю.Ф. Гаркуші] // Корекційно-педагогічна робота в дошкільних закладах для дітей з порушенням мови. – М.: ПП Секачов В. Ю., 1999. – 155 с.
Капышева Н. Н. Составление рассказа по серии картинок с использованием картинно-символического плана / Н. Н. Капышева // Логопедия. – 2004. – № 2. – С. 22–27.
Леушина А. М. Формирование элементарных математических представлений у детей дошкольного возраста. –– М., Просвещение, 1974. – 368 с.