Психологічні особливості соціалізації дітей молодшого та середнього шкільного віку з розлучених сімей
Анотація
У статті окреслено особливості батьківсько-дитячих стосунків дітей молодшого та середнього шкільного віку, ускладнених внаслідок розлучення батьків, проблеми та особливості їх соціалізації у суспільстві. Визначено, що, коли б не відбулось розлучення батьків, діти однаково важко його переживають, часто впадаючи в депресії, створюючи та беручи участь у різноманітних конфліктах та мають психологічні проблеми, що заважають їхньому гармонійному становленню у соціумі. Зроблено аналіз соціальної сфери життя дорослих людей, що пережили розлучення батьків у молодшому та середньому шкільному віці. Зазначено важливість безпосереднього позитивного впливу соціуму на дітей із розлучених сімей та їх прагнення до активної участі у житті соціумуПосилання
Алексеенко Т.Ф. Формирование педагогической культуры современной молодой семьи: дис. …канд. пед. наук. – К.: АПН Украины, 1994. – 151с.
Булгаков А. Проблема разрешима: О воспитании детей в «неполных семьях»/А.Булгаков // Семья и школа. – 1987. -№4. – С. 34-37.
Головко М. Соціально-педагогічні умови виховання дитини у неповній сім'ї [Електронний ресурс] / М. Головко. - Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vird/2010_9/.pdf.
Загальна психологія: Хрестоматія: навч. посіб. / О.В.Скрипченко, Л.В.Долинська, З.В. Огороднійчук та ін. – 2014. – С. 348.
Зайцева З.Г. Неблагополучна сім’я та її вплив на формування особистості дитини/ З.Г.Зайцева // Соціальна підтримка молодої сім’. Збірник інформаційних, теоретичних та методичних матеріалів для працівників соціальних служб для молоді. – Вип. 1. – К.: Український державний центр соціальних служб для молоді, 1994. – 77с.
Марова З. Ребенка воспитывает одна мать/ З.Марова // Воспитание детей в неполной семье. – М.: Прогресс, 1980. – С.5-68.
Матейчик З. Некоторые психологические проблемы воспитания детей в неполной семье/ З.Матейчик // Воспитание детей в неполной семье. – М.: Прогресс, 1980. – С.69-98.
НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ за 2014 рік // Державна служба статистики України. – 2015. – С. 118.
Фигдор Г. Дети разведенных родителей: между травмой и надеждой (психоаналитическое исследование) / Гельмут Фигдор ; перев. Диана Видра. – М. : Наука, 1995. – 376 с.
Фигдор Г. Между иллюзией «развода» и ответственностью за вину (психоаналитически педагогическая консультация для родителей) / Г. Фигдор // Психол. журнал. – 1998. – № 5. – С. 91.
Шевцова О. М. Психологічна характеристика рівнів розвитку професійної Я концепції фахівця / О. М. Шевцова // Матеріали Міжнародного науково-практичного конгресу педагогів та психологів «Be smart!», [17-18 лютого 2015, м. Женева (Швейцарія)] – Т. 2. – С. 197-202.
Brad Peters and Marion F. Ehrenberg, (2003). “The Influence of Parental Separations and Divorce on Father-Child Relationships,” Journal of Divorce and Remarriage, 49; pp.6-97
Donna Ruane Morrison and Mary Jo Coiro (1999). “Parental Conflict and Marital Disruption: Do Children Benefit When High-Conflict Marriages Are Dissolved?” Journal of Marriage and the Family, 61; 626 p.
Fridrik H. Jónsson, Urdur Njardvik, Gudlaug Ólafsdóttir, and Sigurdur J. Grétarsson ( 2000), “Parental Divorce: Long-term Effects on Mental Health, Family Relations, and Adult Sexual Behavior,” Scandinavian Journal of Psychology, 41; 103 p.
Hetherington, E. M., Cox, M., and Cox, R. (1985). Long-term effects of divorce and remarriage on the adjustment of children. Journal of the American Academy of Child Psychiatry, 24(5); pp. 518-530.
Jane E. Miller and Diane Davis (1997). “Poverty History, Marital History, and Quality of Children’s Home Environments,” Journal of Marriage and Family, 59; pp. 996-1007.
Lisa Strohschein (2005). “Parental Divorce and Child Mental Health Trajectories,” Journal of Marriage and Family, 67; 1286 p.
Paul R. Amato and Tamara D. Afifi (2006). “Feeling Caught Between Parents: Adult Children’s Relations with Parents and Subjective Well-Being,” Journal of Marriage and Family 68, no. 1; 231 p.