Теорія розв’язання винахідницьких завдань як засіб розумового розвитку дітей старшого дошкільного віку
Анотація
Для формування системного, діалектичного мислення, розвитку творчої уяви, винахідницької кмітливості досліджується можливість використання технології теорії розв'язування винахідницьких задач (ТРВЗ), яка покликана не просто розвивати фантазію дітей, а навчати їх мислити системно, творчо, розуміти єдність і протиріччя навколишнього світу, бачити і вирішувати проблеми. З’ясований категоріальний апарат дослідження. Розглянуто змістово-методичне забезпечення розумового розвитку дітей старшого дошкільного віку. Запропонована система розумового розвитку засобами ТРВЗПосилання
Альтшуллер Г.С. Как стать гением. Жизненная стратегия творческой личности/ Альтшуллер Г.С., Вёрткин И.М. – Минск, «Беларусь», 1994 – с. 152.
Альтшуллер Г. С. Найти идею. Введение в ТРИЗ - теорию решения изобретательских задач / Г.С. Альтшуллер. – Новосибирськ: Наука, 1986. – 224 с.
Ардашева Н. И. Основные условия использования ТРИЗ-технологии в дошкольных образовательных учреждениях / Н. И. Ардашева, Т. А. Сидорчук. – Ульяновск, 2002. – Режим доступу: http://www.trizminsk.org/e/2350002_61.htm
Артуоз О. Екологія розумової діяльності дошкільників / О. Артуоз // Дошкільне виховання. – 2014. – №5. – С. 27.
Бурова А. Педагогічні інновації в дошкільній освіті / А. Бурова // Дошкільне виховання. – 1999. – № 7. – С. 5 – 6.
Використання ТРВЗ в освітньо-виховному процесі дошкільного навчального закладу.- Режим доступу: http://dnz12.itpark.org.ua/index.php/home88/32-pedagogichnij-dosvid/65-vikoristannya-trvz-v-osvitno-vikhovnomu-protsesi-doshkilnogo-navchalnogo-zakladu.html
Синько О. В. Використання методики ТРВЗ в ігровій діяльності дошкільнят / О. В. Синько // Таврійський вісник освіти. – 2013. – № 2. – С. 102 –107. – Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Tvo_2013_2_21.pdf
Яценко А. Граємо, виховуємо й розвиваємо за системою ТРВЗ / А.Яценко // Дошкільне виховання. – 2003. – №2. – С. 18.