Особливості мотивації і ставлення до навчання старшокласників та студентів

  • Альона Михайлівна Скуріхіна Київський університет імені Бориса Грінченка

Анотація

Розглянуто особливості навчальної мотивації і ставлення до навчання старшокласників середнього спеціалізованого загальноосвітнього навчального закладу та студентів вишу. Емпірично досліджено та виявлено важливі тенденції, що визначають динаміку становлення навчальної мотивації сучасних старшокласників і студентів вишу та ставлення даних цільових груп учнівської молоді до навчання. Акцентовано увагу на відмінностях означених процесів на прикладі нинішнього і попередніх поколінь. Висловлено пропозиції щодо формування позитивного ставлення учнів і студентів до навчання й зміцнення їх навчальної мотивації та окреслено перспективи дальших досліджень у цьому напрямі.

Біографія автора

Альона Михайлівна Скуріхіна, Київський університет імені Бориса Грінченка

Посилання

Алферов А.Д. Психология развития школьников. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2000. – 383 с.

Дзюбко Л. Діагностика навчальної мотивації: збірник методик / Л. Дзюбко, Л. Гриценюк. – К.: Шк. світ, 2011. – 128 с.

Иванова А. И. Модель формирования ответственного отношения к обучению у студентов вуза // Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова. Серия Гуманитарные науки: Педагогика. Психология. Социальная работа. Акмеология. Ювенология. Социокинетика – Выпуск № 1-1. Том 18. – 2012. – С. 123-128.

Иванов В. Г. Основные положения теории интереса в свете проблемы отношений человека / В. Г. Иванов // Уч.записки ЛГУ. – 1956. – № 214. – C. 68.

Кузьмінський А.І. Технологія і техніка шкільного уроку: навч. посіб. / А.І. Кузьмінський, С. В. Омельяненко. – К.: Знання, 2010. – 335 с.

Кутішенко В. П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ebooktime.net/book_113.html. – Заголовок з екрану

Книга для учителя. Психологическая наука – школе / А. К. Маркова, Т.А. Матис, А.Б. Орлов. – М.: Просвещение, 1990. – 192 с.

Малошонок Н.Г. Вовлечённость студентов в учебный процесс в российских вузах / Н.Г. Малошонок // Высшее образование в России. – 2014. – № 1. – С. 34-37.

Мотиваційні основи навчальної діяльності школярів / за ред. О. В. Малихіної // Одеський обласний інститут удосконалення вчителів. – Одеса: Огмрцян О.П. – 2008. – 232 с.

Мясищев В.Н. Психология отношений / ред. и вступ. статья А.А. Бодалева. – М.: Издательство «Институт практической психологи»; Воронеж: НПО «МОД ЭК», 1995. – 356 с.

Lyle, D. The Effects of Peer Group Heterogeneity on the Production of Human Capital at West Point // American Economic Journal: Applied Economics. Vol.1, no 4, 2009, pp. 69-84.

Русанова Д. А. Роль педагогического контроля в изменении отношения студентов к обучению / Д.А. Русанова // Высшее образование в России. – № 6. – 2014. – C. 123-128.

Опубліковано
2016-05-30
Номер
Розділ
Психологія