Констатувальний експеримент: ознаки, можливості та проблеми проведення

  • Ольга Леонідівна Лук'янець Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Тетяна Леонідівна Лук'янець

Анотація

У статті презентовано особливості констатувального експерименту як методу здобування теоретичних та емпіричних даних у різних галузях психології, визначено можливості цього методу та акцентовано увагу на його диференціювальних ознаках. Проаналізовано особливості проведення констатувального експерименту та проблеми, які найчастіше при цьому виникають. Показано, що констатувальний експеримент застосовується для перевірки припущень щодо характеру зв’язків між об’єктами, явищами та їхніми ознаками, а також для встановлення наявності певних фактів – як вони є, тобто без застосування спеціального формувального впливу. З’ясовано, що найбільш доцільним констатувальний експеримент є у випадку визначення вихідних даних для дальшого експериментального дослідження, а також при вивченні педагогічних явищ в умовах дії певних чинників, зокрема, тих, які були визначені до експерименту і не змінювались

Посилання

Бабанский Ю.К. Педагогический эксперимент / Ю.К. Бабанский // Введение в науч. исследование по педагогике. – М.: Высшая школа, 1988. – С. 91-106.

Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / Семен Устимович Гончаренко. – Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. – 278 с.

Гончаренко С.У. Педагогические исстедования: содержание, организация, обработка результатов. – М.: Изд. центр АПО, 2003. – 41 с.

Дружинин В.Н. Экспериментальная психология. – СПб: Питер, 2008. – 320 с.

Кушнер Ю.З. Методология и методы педагогического исследования: учеб.-метод. пос. – Могилев: МГУ им. А.А. Кулешова, 2001. – 66 с.

Лаврентєва Г.П., Шишкіна М.П. Методичні рекомендації з організації та проведення науково-педагогічного експерименту [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://core.ac.uk/download/pdf/11083856.pdf. – Заголовок з екрану.

Сисоєва С.О. Педагогічний експеримент у наукових дослідженнях неперервної професійної освіти: навч.-метод. посіб. / С.О. Сисоєва, Т.Є. Кристопчук. – Луцьк: ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2009. – 460 с.

Скаткин М.Н. Методология и методика педагогических исследований: В помощь начинающему исследователю / М.Н. Скаткин. – М., 1986.– 152 с.

Опубліковано
2016-01-18
Номер
Розділ
Освіта