Динаміка розвитку професійної ідентичності майбутніх психологів у процесі фахової підготовки

  • Тетяна Анатоліївна Лигомина Київський університет імені Бориса Грінченка

Анотація

У статті описано особливості розвитку професійної ідентичності майбутніх психологів. Представлено матеріал щодо теоретичного аналізу проблеми, подано результати емпіричного вивчення динаміки розвитку професійної ідентичності студентів, що освоюють спеціальність психолога, зокрема, особливості самовизначення та самосприймання себе як майбутнього психолога, динаміка намірів стати психологом, зміни у мотивації

Посилання

Антонова Н.О. Психологічні детермінанти готовності до професійної діяльності психолога / Н.О. Антонова // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О. Сухомлинського: зб. наук. пр. / [за ред. С.Д. Максименка, Н.О. Євдокимової]. — Т. 2. — Вип. 6. — Миколаїв, 2011. — С. 28.

Вірна Ж.П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога: Монографія. – Луцьк: Вежа, 2003. – C. 125.

Гнатенко П.I., Павленко В.М. Ідентичність: філософський та психологічний аналіз / П.I.Гнатенко, В.М.Павленко. – К.: APT-ПРЕС, 1999. – С. 213.

Деркач А.А. Акмеологические основы становления психологической и профессиональной зрелости личности. - М.: РАГС, 1995. – С. 45.

Долінська Ю.Г. Особистісне зростання практичного психолога в процесі його професійної підготовки / Ю.Г. Долінська // Зб. наук. пр. "Психологія". К.:НПУ, 1998. - Вип.І. – С. 357.

Дружиніна І. А. Дослідження динаміки розвитку структурних компонентів професійної ідентичності майбутніх практичних психологів / І. А. Дружиніна // Актуальні проблеми психології : зб. наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / [за ред. С. Д. Максименка]. – Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агентство", 2008. – Т. 10, Вип. 9. – С. 120.

Еріксон Е. Ідентичність: юність та криза. – М.: Видавнича група “Прогрес”, 1996. – С. 28.

Ермолаева Е.П. Профессиональная идентичность и маргинализм: концепция и реальность / Е.П. Ермолаева // Психологический журнал. – 2001. – Т. 22, № 4. – С. 69.

Иванова Н.Л. Профессиональная идентичность в социально-психологических исследованиях / Н.Л.Иванова // Вопросы психологии. 2008.- №1. - С.89.

Коломінський Н.Л. Методологічні засади професійної підготовки психолога / Н.Л. Коломінський // Практична психологія та соціальна робота. – К., 2003. – №4. – С.13.

Кузьмина Н.Ф. Очерки психологии труда учителя. – Л.: Изд-во Ленинград. ун-та, 1967. – С. 172.

Митина Л.М. Формирование профессионального самосознания учителя / Л.М. Митина // Вопросы психологии, 1990. - №3. – С. 61.

Поваренков Ю.П. Психологическая концепция профессионального становлення личности / Ю.П. Поваренков // Звезды Ярославской психологии. – Ярославль: Изд-во ЯрГУ, 2000. – С. 202.

Поваренков Ю.П. Психологическое содержание профессионального становления человека. - М.: Изд-во УРАО, 2002. – С. 128.

Пряжников Н.С., Пряжникова Е.Ю. Психология труда и человеческого достоинства. – 3-е изд. – М.: Академия, 2005. – С. 356.

Родыгина У.С. Психологические особенности развития профессиональной идентичности студентов будущих психологов : дис. канд. психол. наук. — К., 2007 – С. 132.

Шнейдер Л.Б. Личностная, гендерная и профессиональная идентичность: теория и методы диагностики. – М.: Изд-во МПСИ, 2007. – С. 64.

Опубліковано
2015-12-29
Номер
Розділ
Психологія