Стан сформовансті фонематичних процесів у дітей із тяжкими порушеннями мовлення

  • Вікторія Юріївна Долнер Київський університет імені Бориса Грінченка

Анотація

Стаття присвячена проблемі вивчення стану сформованості фонематичних процесів у молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення. На основі проведеного теоретичного аналізу, визначено особливості розвитку складових компонентів фонематичних процесів у дітей із тяжкими порушеннями мовлення. За результатами емпіричного дослідження представлено стан сформованості фонематичних процесів у молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення та дітей з нормальним мовленнєвим розвитком.

Посилання

Винарская Е. Н. Ранене речевое развитие ребёнка и проблемы дефектологи: Периодика раннего развития: Эмоциональные предпосылки освоения языка. – М.: Просвещение, 1987. – 160 с.

Ільяна В. М. Корекція дислексій в учнів молодших класів спеціальних шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. : 13.00.03 – «корекційна педагогіка» / В. М. Ільяна; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. – К., 2010. – 20 c.

Радецька В. Й. Формування фонематичних навичок у дітей з мовленнєвими вадами / В. Й. Радецька // Логопед : наук.-метод. журн. – Харків: Основа, 2010. – С. 23-29.

Соботович Є. Ф. Психолінгвістична періодизація мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку / Є. Ф. Соботович // Теорія і практика сучасної логопедії : зб. наук. пр. – Вип. 1. – К.: Актуальна освіта, 2004. – С. 7-35.

Соботович Є. Ф. Вибрані праці з логопедії. – К., 2015. – 308 с.

Тищенко В. В. Фонематичні процеси в онтогенезі дитячого мовлення та методика діагностики їх порушень: метод. рек. – К., 2011. – 22 с.

Филичева Т. Б. Нарушения речи у детей: пос. [для восп. дошк. учрежд.] /

Т. Б. Филичева, Н. А. Чевелева, Г. В. Чиркина. – М.: Профессиональное образование, 1993. – 232 с.

Эльконин Д. Б. Формирование умственного действия звукового анализа слов у детей дошкольного возраста / Д. В. Эльконин // Доклады АПН РСФСР. – Вып. 1. – 1957. – С.107-110.

Экспериментально-фонетический анализ речи. Проблемы и методы: межвузовский сборник / [отв. ред. Л. В. Бондарко]. – Вып. 1. – 1984. – 194 с.

Опубліковано
2015-07-08
Номер
Розділ
Спеціальна освіта