Булінг у шкільному середовищі

  • Марія Владиславівна Моруга Київський університет імені Бориса Грінченка

Анотація

У статті окреслено основні погляди зарубіжних та вітчизняних вчених, що визначають сутність булінгу та його складових. Описано результати власного дослідження щодо поширеності булінгу у шкільному середовищі. Наголошено на необхідності проведення профілактичних програм, спрямованих на виявлення, попередження та подолання шкільної травлі. Описано змістовні частини програми «Булінг у шкільному середовищі» та її практичне значення

Посилання

Olweus D. Bullying Prevention Program [Електронний ресурс] / D. Olweus // Clemson. – 2003. – Режим доступу до ресурсу: www.clemson.edu/olweus.

Olweus D. Bully-victim problems among school children: Basic facts and effects of a school-based intervention program. K. Rubin & D. Pepler (Eds.) The development and treatment of childhood aggression. 1991. pp. 85-128. Hillsdale, NJ: Erlbaum.

Андріяш М. М. Глобальне опитування про булінг [Електронний ресурс] / М. М. Андріяш // UNICEF Ukraine. – 14.04.16 – Режим доступу до ресурсу: http://kurs.if.ua/news/unicef_ukraine_opublikuvav_doslidzhennya_pro_bulling__znushchannya_v_shkolah_infografika_44894.html.

Дубровська Є., Ясеновска М., Алєксєєнко М. Насильство в школі: аналіз проблеми та допомога, якої потребують діти та вчителі у її розв’язанні / Є. Дубровська, М. Ясеновска, М. Алєксєєнко. – К. ВГО «Жіночий консорціум України», 2009. – 34 с.

Савельєв Ю. Б. Включення та насильство чи існує булінг в українській школі? [Електронний ресурс] / Ю. Б. Савельєв, Т. М. Салата // Наукові записки. – 2009. – Режим доступу до ресурсу: http://elib.ukma.edu.ua/NZ/NZV97_2009_pedagog/15_savelyev_yub.pdf.

Опубліковано
2017-06-07
Номер
Розділ
Психологія